Verhoek 2 is de eerste auto uit de tweede reeks productiemodellen voor Railz Miniworld.
Ik probeer een aantal technieken nu te standaardiseren.
De auto is gestript, de onderkant van de cabine is al vervangen. Dit is een puur cosmetisch klusje. De bak waarin de oorspronkelijke accu’s zitten is weggeslepen. Het schakelaartje blijft zitten, dat is prima.
Laadpennen stripje met hergebruikte stekker naar de accu’s in de bovenbouw.
Het herprogrammeer stekkertje kan plat op de vloer liggen, er is plaats genoeg.
oei wat nu! er is geklungel met de lakdraden. Wat blijkt: de oranje en rode leds hebben nu kathode markering omgedraaid. Of alleen de oranje? Foei! nu moet ik opnieuw aansluiten.
De weerstanden zitten hier op de decoder, het decoderdraadje naar de leds weer naar beneden. Vervolgens zit er een krimpkousje op. Dit werkt redelijk eenvoudig met deze 1.1 decoder. De volgende generatie decoder is een stuk kleiner, daar werkt het niet meer lekker op deze manier.
De constructie van de spoel is ondertussen eenvoudig. Een 6 mm kern in de vorm van een stukje kunsstof buis, twee stukjes plaat er tegenaan. De onderste wordt in de een vorm gesneden zodat deze netjes op het chassis past.
Een extra setje draad voor de ledjes in de bovenbouw. Om toch de bovenbouw met accu’s los te kunnen maken knutsel ik er geimproviseerd stekkertje tussen.
Dit stekkertje mag niet verkeerdom geprikt worden, daar moet een idiot-proof merkteken op komen.
Niet te zien in de foto’s: Het gewicht van de accu’s blijkt niet voldoende te zijn. een paar kleine stukjes lood extra bovenin de cabine. Dit geeft wat extra asdruk op de voorwielen. Hierdoor stuurt hij een stuk beter!
De leds op de bovenbouw zijn onderdeel van de vaste verlichting. Misschien is het mooier om dit te koppelen aan de remlichten?
Collega’s bij Railz hebben deze een mooie rode kleur gegeven.