Roadz Rotra

wederom een standaard FCS auto. Dit keer de cabine en de bakken vervangen door een setje van een Rotra.

De achterlichten van de trailer zijn net even anders. Ik had ze in een bakje liggen en heb er een gepakt, heb daar de ledjes opgezet. Pas toen bleek het verschil. Om het werk niet voor niks gedaan te hebben heb ik de trailer ook maar verder aangesloten. Later hebben de collega’s in Rotterdam er een tweede rotra voor opgeofferd om deze auto af te maken.

De auto is gestript, de schakelaar blijft zitten. Een klein stukje strokenprint houdt de laadpennen op zijn plaats en dient als aansluitstrip. Hier wordt een drietal pennen opgezet om de accu’s op aan te sluiten.

Dit is de oude methode, nu zorgen we dat de schakelaarals wisselaar gebruikt wordt tussen laadpennen en decoder. Dit is om 100% zeker te zijn dat de decoder niet onder de laadstroom komt te staan. Elders op deze site komt een schema hoe het laadpunt met de schakelaar volgens de laastse inzichten gebouwd wordt.

225_2562

 

In de aansluiting van de accu’s zit een 1,5A zekering. Je weet maar nooit!

225_2566

 

Een herprogrammeerstekker met de gestandaardiseerde kleuren draad. Rood en zwart zijn dubbel uitgevoerd, een kant gaat naar de laadpennen-print, de andere naar de decoder.

225_2565

de achterkant is nu klaar.225_2567

En nu de hele decoder ingebouwd. Het bakje van de oorspronkelijke accu’s is hier blijven staan. Het is makkelijker om dit helemaal weg te slijpen.

225_2574

De trailer met een setje draad. Lakdraad aan de leds, decoderdraad voor de verdere weg.

225_2575

In vol ornaat op de baan in Rotterdam!

Rotra